Kaip be streso grįžti į mokyklą? Pataria medicinos psichologė

Kaip be streso grįžti į mokyklą? Pataria medicinos psichologė

Paskutinės rugpjūčio savaitės mokiniams ir jų tėvams neišvengiamai primena apie vasaros pabaigą ir netrukus laukiantį grįžimą į mokyklas. Perėjimas iš atostogų į mokyklos ritmą reiškia dienos režimo, laisvalaikio, bendravimo, supančių žmonių ir kitus pokyčius. O kiekvienas pokytis organizmui sukelia vienokį ar kitokį stresą. Todėl normalu, jei ir jūsų vaikas vasarai bėgant į pabaigą jaučia nerimą ar įtampą.

Patarimai, padėsiantys paaugliams be streso grįžti į mokyklą

„Altamedica“ Senamiesčio klinikos medicinos psichologė Karina Kravčenko-Petkūnė dalijasi keliais patarimais, padėsiančiais palengvinti paauglių grįžimą į mokyklas po ilgų vasaros atostogų.

  1. Kalbėkite apie paauglio išgyvenamus jausmus ir juos priimkite. Skatinkite pasidalinti, kaip jis arba ji jaučiasi dėl grįžimo į mokyklą. Išklausykite, nevertinkite ir neginčykite to, ką išgirsite. Priimkite visus, net ir nemalonius, jausmus bei garsiai įvardinkite, kad suprantate, dėl ko taip galima jaustis. Patvirtinkite, kad normalu jausti nerimą dėl laukiančių pokyčių.
  2. Kad staigūs pokyčiai neišmuštų iš vėžių, ruoškitės jiems. Likus kelioms savaitėms iki rugsėjo, po truputį pratinkite paauglį prie įprastos mokyklos laikotarpio rutinos (optimalus 8 val. miegas, kėlimosi ir gulimosi režimas, pusryčiai ir kt.).
  3. Kartu su paaugliu aptarkite pagrindines elgesio ir rutinos taisykles, sugrįžus prie mokyklos režimo. Pavyzdžiui, kada bus daromi namų darbai, kada ir kaip bus pramogaujama, susitinkama su draugais, kuriuo laiku grįžtama į namus ir pan. Taip pat svarbu numatyti ir kartu aptarti pasekmes, jei nutartų taisyklių nebus laikomasi, ir paskatinimus už tinkamą elgesį.
  4. Kartu su paaugliu sudarykite ateinančių mokslo metų tikslų planą. Pirmiausia aptarkite praėjusių metų sėkmes ir nesėkmes, o tada numatykite artėjančių mokslo metų tikslus ir lavinamus įgūdžius, atsižvelgdami į turimus pomėgius, stipriąsias ir silpnąsias sritis (pvz., susirasti 1 naują draugą, pradėti lankyti sporto būrelį, sudalyvauti matematikos olimpiadoje ir kt.).
  5. Kartu su paaugliu sudarykite ateinančių mokslo metų veiklų planą. Tam galite įsigyti sieninį ar asmeninį kalendorių. Jame sužymėkite pagrindinius atsiskaitymus, treniruočių, namų darbų grafiką. Taip pat numatykite ir įtraukite laisvalaikio bei poilsio veiklas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *