Kodėl svarbi mankšta nėštumo metu ir po jo?

Nėštumas yra džiaugsmo, jaudulio ir laukimo laikas, bet tuo pačiu yra ir didelių pasikeitimų metas. Tiek nėštumo metu tiek ir susilaukus kūdikio, moters organizmo funkcijos keičiasi. Nėštumo metu ir po jo moters organizme įvyksta fiziniai ir hormoniniai pokyčiai, kurie gali paveikti griaučių – raumenų, kvėpavimo, širdies ir kraujagyslių ir kt. sistemas. Dėl šių sistemų pokyčių nėščiajai gali būti sunku džiaugtis šiuo gražiu gyvenimo momentu.

Kiekvienai moteriai nėštumo periodas, gimdymas ir pogimdyminis periodai yra skirtingi. Tačiau yra labai klaidinga manyti, kad moteris nėštumui ir gimdymui turi ruoštis tik pastojus. Moksliniais tyrimai yra įrodyta, kad mankšta prieš pastojant, nėštumo metu ir po gimdymo:

  • padeda geriau susikaupti nėštumo ir gimdymo metu,
  • sumažina gestacinio diabeto ir preeklamsijos/eklamsijos rizika,
  • atliekant fizinius pratimus sumažėja rizika priaugti daugiau svorio,
  • greitesnis atsigavimas po gimdymo,
  • pagerina širdies ir kraujagyslių sistemos veiklą,
  • sumažina nerimą, stresą ir gerina nuotaiką,
  • pagerina miego kokybę,
  • sumažina nugaros ir dubens skausmus,
  • sumažina riziką atsirasti šlapimo nelaikymui,
  • sumažina riziką dubens organų nusileidimui,
  • sumažina priešlaikinio gimdymo tikimybę,
  • sumažina mažo vaisiaus svorio riziką.

Norint užtikrinti nėščiosios ir kūdikio sveikatą mankštos metu, rekomenduojame kreiptis į kineziterapeutą, kuris išsamiai įvertins nėščiosios  fizinį pasirengimą, griaučių – raumenų sistemą, sudarys individualią kineziterapijos programą, kuri padės jaustis geriau visą nėštumo laikotarpį.

Prieš kreipiantis pas kineziterapeutą BŪTINA, kad nėščiosios būklę įvertintų ją prižiūrintis gydytojas ginekologas ir įvertintų ar nėra kontraindikacijų  fiziniai veiklai.

Kineziterapeutas gali palengvinti jūsų būklę, jei jums yra:

  • nugaros ir dubens skausmai,
  • simfizitas (gaktinės sąvaržos išsiskyrimas),
  • dubens raiščių atsipalaidavimo sindromas,
  • dubens dugno raumenų sutrikimai,
  • pakitusi laikysena, dėl nėštumo,
  • patinusios apatinės galūnės,
  • tiesiųjų pilvo raumenų diastazę (tiesiųjų pilvo raumenų išsiskyrimas),
  • padidėjęs kryžmens ir klubo, dubens ir šlaunies sąnarių paslankumas bei juosmens paslankumas.

Rekomenduojama kreiptis į mūsų klinikos kineziterapeutus:

  • dėl aukščiau paminėtų priežasčių,
  • individualios kineziterapijos programos sudarynui nėščiajai,
  • konsultacijai dėl taisyklingų padėčių pritaikymo nėštumo metu, taip pat ir susilaukus kūdikio,
  • konsultacijai dėl ortopedinių priemonių naudojimo nėštumo (juosmens, dubens diržai , kompresinės kojinės) metu,
  • konsultacijai dėl taisyklingo kvėpavimo tiek nėštumo, tiek gimdymo metu,
  • jau esamiems tėveliams parodyti specialius pratimus, kuriuos galės atlikti savo mažyliui.

Straipsnį parengė Altamedica klinikų tinklo Reabilitacijos klinikos kineziterapeutė Ugnė Gečiūnaitė

Vienas komentaras
  1. Atsakyti
    Vaida

    Atvedžiau Ugnei savo vaikutį, kuriam labai buvo užspazmavę raumenys, po mankštų labai pagerėjo, rezultatas labai džiugina. Specialistė nuoširdi, maloni,atsakinga ir kompetentinga. Ačiū Jums.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *